torsdag 21 november 2013

O K E J . - filler inlägg.

Det funkade ju inte att göra redigera vissa grejer via lurefaxen, så jag struntar helt enkelt i det tills imorgon..

Eh. Ett filler inlägg då kanske, så folk inte blir förvirrande när de läser bloggen. Visserligen har jag ju skrivit tidigare att jag gått isär med Noels pappa, men aldrig varför - förvisso ska det förbli så.

Men mycket händer på två år faktiskt, jag hade skrivit att jag skulle K Ä M P A för ljusare tider och jag måste säga att jag lyckats väldigt bra än så länge.
Månader efter jag gått isär med Noels pappa, så såg jag att en bekant också mådde piss röv mitt i ett Break up. Så började skriva med honom, Rickard. Vi kastade bajs på varandra och bollade mest tankar, han hade det 'lite' jobbigt vid tillfället och jag hade en ganska jobbig rättegång att ta mig igenom. Så vi fanns helt enkelt där för varann, utan baktankar.

Rickard var förvisso min fjortiskärlek, i en väldigt lång tid - tills jag fick reda på att han hade tjej och barn. Då blev han helt enkelt bara ögongodis(!). Jag var den största trasdockan man kunde hitta, en rutten äppelskrutt - S Å mådde jag.
Men Rickard fick mig glad och jag han lika så antar jag. Vi flirtade lite och lite ledde till ganska mycket, tillslut. Vi bestämde oss för att benämna oss som ett par men att vi skulle låta tiden avgöra om det faktiskt.. Höll?

Jag träffade hans son, Benjamin som vid tillfället var 3,5år. Han gillade mig, vid tillfället också, idag är jag bara hemsk och elak som inte låter honom sparka sönder sina leksaker eller slå sin lillebror. Varför tycker barn att sådant är ok ens? Hahaha ❤️

Vi var kära, länge och är fortfarande. Efter 7,5mån fick jag ett positivt graviditetstest och vi vart kluvna, men lyckliga. Vi hade mycket att tänka på, vi bodde i en tvåa på 60kvm ca och ingen säker inkomst alls. Men efter långa diskussioner så behöll vi barnet.  Och tacka gudarna för det, för jag hade aldrig förlåtit mig själv eftersom både inkomst och lägenhet löste sig ganska så snabbt..

Vi behöll Mikael, som idag är 4månader. 💙
- ja en förlossnings berättelse lär komma upp, inom sin tid ;)

Vi har gjort mycket ihop, och förhållandet i sig har alltid haft en stadig grund. Vi båda tog nog lärdom av tidigare förhållanden och vart ärliga emot varandra sen HELA första start.
Känns lagom läskigt och NAKET, att någon vet mina absolut mörkaste hemligheter, men med Rickard delar jag dem gladeligen. - min andre hälft.
Nu i september tog vi steget att förlova oss & jag är lyckligare än någonsin. REAL. Känns så jävla bra!

Till noel, han är en underbar liten (strax) 3åring. Dessa klockrena kommentarer han slänger ur sig ibland! Haha.. Det funkar bra med Brynjar nu faktiskt, vi pratar om noel och kan kompromissa om något inte funkar osv. Vilket också är jätte bra, framför allt för Noels skull & skönt för min hjärna som slipper jobba ännu mer. Eftersom den inte lagt av ännu... Haha..

Både noel & Benjamin tog min graviditet väldigt bra och Mikael kan nog inte ha varken stoltare eller bättre store "brorshooor" som noel säger.

Jag är lycklig, jag är mig själv, hel & fin. Mina barn mår bra & det är det ABSOLUT viktigaste för mig!
Min familj.

Nåväl, nu börjar klockan verkligen ticka iväg & jag hör hur Rickard ligger i soffan och snarkar som i vanlig ordning ;)
Så jag får krypa mig till kojs om jag ska orka gå upp kl 6 med noel för att leka rövare och pirater imorgon igen.

✌️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Var snäll när du kommenterar, annars behöver du inte kommentera alls :))
- Nathy