fredag 22 november 2013

Vinterkräksjuka??

Ja, natten spenderades med att alla sov och att jag spelade upp hemska scenarion i skallen. Döden.. Det går nog inte förklara vilken dödsångest jag har.. blä!

Jag försökte väcka min Karl som somnat vid tvn, och söka tröst i mina tårar. Han kramades men somnade snabbt om haha! Tyckte synd om honom eftersom han skulle upp tidigt idag, så stängde av telefonen och la mig i sängen igen..

Noel vakna och la sig bredvid mig så kändes skönt, inte ensam längre. Men när Rickard vakna på natten och skulle lägga sig i sängen blev noel vansinnig så jag fick med honom så han kunde få sova i sin egna säng. Däckade där med honom, och rätt var det var så börja han hosta massa vatten.
Min första tanke var att han bara skvätte vatten ifrån sin flaska han har bredvid sängen.
Men icke, han låg på rygg och spydde stackarn!!! Det såg ut som på filmer när de räddar någon som är på väg att drunkna. Fick snabbt upp honom i sitt läge och såg verkligen paniken i hans ögon. Det är första gången han spyr när han är så pass stor. Tror inte han har spytt sedan han va mindre än ett år..

Kl va nog 01.30 när jag bäddade rent i hans säng, bäddade upp i soffan och satte upp hink. Så idag har vi sovit på soffan, eller ja. Han. Jag har knappt kunnat sova.. Min stackars kille 💚
Nå väl Rickard stannade hemma ifrån skolan eftersom det rör sig troligtvis om magsjuka.
Så nu håller dem på att ställa fram frukosten på bordet. Mmmhm!

Så får lämna ifrån mig lurefaxen och gosa med mina hjärtan nu.

😘✌️
Nathy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Var snäll när du kommenterar, annars behöver du inte kommentera alls :))
- Nathy